GLA:D® træning for Ryg

GLA:D® Ryg er et tilbud til patienter, som har langvarige eller tilbagevendende lænderygsmerter, der påvirker deres livskvalitet og hverdagen. Det er også et tilbud til patienter med lænderygsmerter, som har svært ved at håndtere smerterne og de konsekvenser, det har.

GLA:D® Ryg er udviklet af forskere og behandlere fra Syddansk Universitet.

Du har muligvis hørt om GLA:D® for hofte og knæ, som består af uddannelses- og træningsforløb for patienter med hofte- og eller knæsmerter. GLA:D® Ryg er opbygget på samme måde for mennesker med rygsmerter.

Patientuddannelsen foregår under kyndig vejledning på små hold. Træningen varetages af fysioterapeut med efteruddannelse i GLA:D® konceptet. Forløbet tager udgangspunkt i nyeste forskning og følger de nationale kliniske retningslinjer på området.

Et GLA:D® Ryg patientuddannelsesforløb varer otte uger og betsår af intensivt trænings- og undervisningsforløb. Læs mere på www.gladryg.sdu.dk

GLA:D® træning for Knæ/Hofte

GLA:D® står for “Godt liv med Artrose i Danmark” og er et evidensbaseret uddannelses- og træningsforløb henvendt til folk med hofte- og/eller knæartrose (slidgigt). Målet er at nedsætte smerterne, forbedre funktionen og øge livskvaliteten. Du kan også deltage selvom du er skrevet op til operation.

Et GLA:D® Knæ/Hofte patientuddannelsesforløb varer otte uger og består af intensivt trænings- og undervisningsforløb. Læs mere på www.glaid.dk

Vi har løbende opstart på begge forløb.